Que l’intent de reforma de la Diagonal acabés en un sonat fracàs de l’anterior govern municipal no vol dir que ningú s’hagi d’atrevir ara a racionalitzar la distribució d’espais d’una de les principals artèries de Barcelona.

La circulació pels espais de vianants continua sent incòmode, procliu al caos i en alguns moments perillosa. Quan es van fer els primers carrils bici fa més de 20 anys ningú no podia preveure que la bicicleta agafaria el protagonisme que ara mateix té a la ciutat.

No cal anar gaire lluny per buscar models d’èxit i econòmics que puguin inspirar un lleu però substancial reforma de la Diagonal: la nova Diagonal, a l’altra banda de la plaça de les Glòries i fins al mar, ha acosenguit un repartiment molt més pacífic, còmode i profitós dels espais. Transmet sensació d’ordre centre-europeu (amb tramvia a banda i banda, i carrils bicis centrals separats per bancs dels espais per a vianants).

L’alcalde Trias va parlar des de bon començament de prioritzar una solució factible per a la Diagonal de sempre. Una solució que no arriba. Des d’aquí li recomanem que s’inspiri en la nova Diagonal per trobar algunes solucions a la Diagonal de sempre.

No hi ha cap article relacionat.