prostblog2.jpg

(Foto de Público)

Què penseu de la presència de prostitutes als carrers de Barcelona? Com segurament sabeu, l’Ajuntament ha anunciat que vol reformar l’ordenança de civisme per endurir els articles relatius a les sancions vinculades a la prostitució.

I és clar, no tothom hi està d’acord. L’associació Genera – en Defensa dels Drets de les Dones –  està difonent un comunicat de rebuig a  l’anunci, que “suposarà la prohibició de l’activitat”. En aquest comunicat denuncien “l’assetjament al col·lectiu de dones que exerceixen prostitució” i que aquestes normatives tenen “efectes devastadors en la vida de les dones, aprofundint la precarietat i vulnerant els seus drets ciutadans”.

Afegeixen que “durant els últims sis anys, l’Ordenança ha demostrat ser un instrument inadequat per abordar realitats socials complexes tals com la prostitució” i que “ni tan sols els seus arguments, respecte a la millora de la convivència ciutadana, o de la suposada lluita contra l’explotació sexual, són ja possibles d’esgrimir per part del consistori barceloní per justificar la seva aplicació”.

“En la pràctica”, diuen “aquesta nova volta de rosca comportarà una major estigmatització de les dones i agreujarà la seva situació de vulnerabilitat, quedant més exposades que mai a la violència policial, a la violència comunitària i a la violència de les organitzacions criminals”.

(Jo en veig sovint a Rambla Catalunya, a les Rambles, a la Ronda Sant Antoni i, és clar, al voltant de la nova Filmoteca. Sí que em fa la sensació que la presència de prostitució degrada l’entorn, tinc amics que han viscut en zones amb prostitució i al final han preferit marxar.

El tema s’ha de canalitzar d’alguna manera, la reforma que preveu l’equip de Xavier Trias al menys és una proposta i és atrevir-se a afrontar-ho, i no fer com sovint s’ha fet, com si no passés res.

La part complexe és com fer-ho ajudant al mateix temps a que les persones implicades tirin endavant i això precisament ara que tot està tan difícil…)

No hi ha cap article relacionat.