El concepte és molt senzill i, pel que he sentit, se l’acaben d’inventar a Cleveland (Ohio). És com un flashmob però del que es tracta és de donar suport en aquests temps de crisi a botigues que la comunitat apreciï especialment.

Es tria un comerç independent que es consideri que aporta algun valor a la comunitat (al barri o a la ciutat), per exemple una llibreria (però pot ser qualsevol tipus de comerç: un petit supermercat, una pastisseria, una parada de mercat…). I es convoca per xarxes socials a que la gent doni suport a aquesta botiga presentant-se tal dia a tal hora amb 20 Euros a la butxaca per comprar-hi algun producte…

És el que van fer fa uns dies a Cleveland i van aconseguir que dos establiments facturessin 1500 dòlars extres (la suma dels dos) en pocs minuts! 

En què es basa el concepte de cashmob?

– Donar suport a botigues independents i locals, amb propietaris que viuen a la ciutat o a barri

– Que donen feina a la gent de la comunitat, de la ciutat

– Els beneficis de les quals es queden a la zona, creant riquesa a la mateixa regió on està la botiga

– La idea és mostrar suport (i econòmic) als negocis de la ciutat, el que en anglès diuen ‘local business’.

La idea la va tenir en Marty Mordarski, de l’Employers Resource Council de Cleveland, i es veu que li va sortir molt bé: al primer cashmob van convocar la gent a anar a dos establiments de la zona i en total, de 20 dòlars en 20 dòlars, van facturar 1500 dòlars extres.

Diu que la idea s’està estenent i ja se’n prepara un a Londres. Us imagineu que algú ho montés a Barcelona? S’accepten idees…

(Podeu llegir la notícia clicant aquí, que és d’on he copiat la foto)

No hi ha cap article relacionat.