autobus 14 barcelona_2

Un els últims autobusos de la línia 14 que ha circulat la nit del 28 de febrer del 2016 a Barcelona

En el desplegament de la nova xarxa (“ortogonal”) d’autobusos avui els arriba l’hora de la veritat a dues de les línies històriques de la ciutat, el 64 i el 14. Totes dues han servit per connectar la Bonanova amb la Barceloneta, amb tot el que això comporta de contacte entre barris socialment diferents. I totes dues són històriques. Han estat substituïdes per la V11 (que baixa de Mandri fins al World Trade Center, passant per Calvet, Villarroel i Viladomat, i viceversa) i pel V13, que baixa des de la plaça Kennedy fins al Port Vell, baixant per Muntaner i pujant per Aribau.

L’aposta va ser atrevida i el sistema és intel·ligent per a una ciutat amb uns circuits tan en xarxa com els de Barcelona, però ja poden córrer a implementar totes les línies perquè així a mitges es converteix de moment en més incòmode, i sinó que els hi demanin a la gent de Sarrià.

Si la freqüència és la que es va dir que seria i la xarxa es completa ràpid, el sistema és seductor, j a que permetrà arribar a gairebé qualsevol punt de la ciutat amb un sol transbord i sense haver de consultar gaire les línies. Sense oblidar com han canviat les apps la manera d’agafar el bus, ara que tots podem saber fàcilment i des de casa quant falta perquè passi el pròxim.

Per a qui no serà seductor és per a la gent gran, és clar, a qui no els farà gaire gràcia haver de fer transbords molt més habitualment que fins ara.

L’últim dia de les línies li he preguntat a un conductor si els usuaris feien algun comentari i res de res. Segur que la situació serà diferent a partir del moment zero de les noves línies. Guardaré en un raconet del meu cor aquets dos números: el 14 i el 64, que em fan pensar en l’àvia Montserrat i en l’àvia Carmen. I segur que no sóc l’únic a qui li passa, oi?

Per a saber el recorregut de l’V11 cliqueu aquí.

Per a saber el recorregut de l’V13 cliqueu aquí.

autobus 14 barcelona