L1290252.JPG

Durant la  conferència que fa uns dies va fer Lluís Duch al CCCB, el monjo de Montserrat va fer referència a la fe cega que segons ell molta gent té en els mitjans de comuniació i la va comparar al que abans es coneixia com a fe del carboner:


“Hom ha posat de relleu que en el nostre temps l’imponent allau informatiu gairebé s’ha convertit en una mena de religió de substitució o, potser millor, en un equivalent de la religió. Va ser als Estats Units -una societat sense memòria i pobre de símbols històrics- on va néixer i es va eixamplar aquesta ideologia. En els anys 60 del segle XX les societats europees ja fores titllades de societats de l’espectacle perquè havien posat en escena uns rituals polítics propis i uns líders polítics, esportius i mass-mediàtics amb uns suposats poders carismàtics que intentaven persuadir amb paraules vanes els seus fidels de la puresa i la infalibilitat de llurs llenguatges valent-se d’unes tècniques semblants a les emprades per promocionar perfums, automòbils o viatges. A causa dels enormes avenços tecnològics ens l’actualitat en l’àmbit polític, educatiu, religiós  i cultural la praxi quasi religiosa de la informació ha atès una difusió i un amplíssim poder mediàtic de convicció que era impensable fa només uns decennis i determina d’una manera fèrrea i sovint deshumanitzadora l’existència d’una quantitat enorme de dones i homes que amb una credulitat il·limitada i altament dogmàtica es comporten com els antics es comportaven amb la fe del carboner…”

No hi ha cap article relacionat.