Susan Wojcicki Google Senior VCP

Foto: lainformacion.com

He sentit per ràdio una entrevista molt interessant a Susan Wojcicki, vicepresidenta sènior de Google, la persona que en el seu dia fa quinze anys va llogar el garatge a Sergey Brin i Larry Page, fundadors de Google. Durant l’interviu s’ha referit al tancament de Google Reader i al futur de la publicitat digital i dels diaris:

– Com poden els usuaris de Google confiar en els productes del núvol si ara veuen que s’ha decidit tancar el Reader sense cap explicació?

– Google Reader tenia seguidors molt fidels però no creixia i en canvi té alternatives clares, hi ha moltes altres eines que els usuaris poden utilitzar. Entenem que és molt important garantir la informació que la gent té emmagatzemada a Google però en aquest cas la poden traslladar a altres llocs.

– Per quin motiu han de confiar els usuaris en Google veient això?

– Jo tinc tota la meva informació emmagatzemada a eines de Google, sobretot al gmail: contactes… Google entén que totes aquestes eines són molt importants per als usuaris però el cas del Reader era una mica diferent que altres productes on els usuaris hi posen tota la seva informació.

– Com es prenen aquest tipus de decisions?

– Intentem ser tan transparents com podem en aquestes decisions que prenem, però la realitat és que en la nostra indústria hi estan havent molts canvis.  Evidentment ens prenem molt seriosament les necessitats dels usuaris i intentem entendre com utilitzen els nostres productes. Els propis empleats de Google donen el seu ‘feedback’ a l’empresa sobre com utilitzen les eines de Google.

– Trobaran algun dia els diaris la manera de viure amb publicitat digital?

– Els diaris s’estan movent al digital, cada dia sofistiquen més la seva publicitat digital, i crec que trobaran el que busquen, i que a més ho farem junts, Google els facilitarà la tecnologia més adequada i més i més diners de publicitat seran invertits en digital. Estem en una transició, els usuaris ja s’han mogut a l’entorn digital però els dòlars encara no! Els diaris i els altres mitjans tradicionals són al mig d’aquesta transició però els anunciants no l’han feta tan ràpid.

– Quin rol jugarà la publicitat en el futur dels continguts digitals?

– La publicitat ‘online’ ha de ser el que possibiliti que el contingut que trobem a Internet creï ingressos. Mireu com les ‘tablets’ ofereixen experiències interactives increïbles. Som tot just al començament, això és el que m’encanta de la meva feina: que molts negocis estan pendents de com Google resol això per a crear ingressos per al negoci dels continguts digitals”.

(Entrevista radiofònica a Susan Wojcicki a la KQED de San Francisco)