El carril bici de Gran Via / Urgell baixa a la calçada durant la fira de reis

El carril bici de Gran Via / Urgell baixa a la calçada durant la fira de reis

carril-bici-gran-via

Era un clam al barri de Sant Antoni / Esquerra de l’Eixample i per fi s’ha resolt aquest any, sembla que a iniciativa de la molt activa CUP del barri: cada vegada que muntaven la fira de reis a la zona final de la Gran Via el carril bici de la vorera central quedava inutilitzat i ni les bicis sabien per on passar, ni els vianants com protegir-se’n. A alguna ment lúcida se li ha acudit baixar els carrils bici provisionalment a les àmplies calçades laterals. Felicitats i per molts anys! Ara el tema és: que ho deixin així, sisplau!!! És una solució similar a la de la Diagonal que allibera la vorera de la Gran Via del sempre incòmode i perillós contacte bici-vianant a Barcelona. Passejar amb nens per la Gran Via és horrorós, sempre pendent de les bicis que no saps quan apareixeran. Que perfeccionin una mica la instal·lació (ara 100% provisional, bona però imperfecta) i que deixin el carril bici a les calçades per sempre més. Gràcies!

carril-bici-gran-via_2

S’eternitzen les obres de l’estació de Passeig de Gràcia

S’eternitzen les obres de l’estació de Passeig de Gràcia

estacio passeig de GraciaAlgun dia acabaran, és clar les obres a l’estació de Renfe-Adif de Passeig de Gràcia. Quan això passi ningú recordarà el viacrucis i la vergonya aliena que estan passant els seus usuaris des que el gener del 2014 van començar les obres de renovació d’aquesta estació central de trens de Barcelona. La primera fase (renovació dels accesos exteriors) va ser lenta però ja va acabar. En canvi, la tercera fase, la renovació de les andanes i de les seves sortides està sent feixuga i sembla que no avanci. La imatge mostra com està aquesta estació, per a vergonya de tothom, des de fa molt de temps. Amb un pressupost de dos milions d’Euros, aquesta tercera fase del projecte de modernització de la terminal s’ha eternitzat inexplicablement i sense que ningú (premsa, polítics o responsables de la instal·lació) no li expliqui què passa als usuaris. Una vergonya, fins quan?

El tram: un mitjà obsolet que no s’hauria d’haver fet

Sempre hem defensat que el tram no s’hauria d’haver desplegat mai. El tramvia va ser un bon mitjà de transport per al segle XIX i començaments del XX i segurament està bé que es mantingui en aquelles ciutats que no el van perdre. Però a Barcelona està oferint un servei que podrien cobrir unes quantes línies ben organitzades d’autobús i ho farien sense inutilitzar tot un carril per a altres vehicles. Evidentment, ara que ja fa anys que funciona serà difícil que les institucions reconeguin l’error d’haver-lo fet, i l’eixamplaran i tan aviat com puguin l’uniran per banda i banda. Però és una instal·lació cara per a un mitjà obsolet, fruit de la voluntat de tenir un metro que travessés la Diagonal i la impossibilitat de fer-lo per manca de recursos. A tot això se li afegeix que, pel seu silenci i perquè ocupa un espai que vianants i altres vehicles han de travessar, és un mitjà perillós. La setmana en què escrivim aquestes línies han mort dues vianants grans atropellades per tramvia a Barcelona.

Cutre i potes enlaire: així rep l’andana de Passeig de Gràcia els aficionats a la Fórmula 1

Cutre i potes enlaire: així rep l’andana de Passeig de Gràcia els aficionats a la Fórmula 1


Estació passeig de Gràcia

 

Potser els usuaris habituals de l’andana de Renfe-Adif a passeig de Gràcia, l’apeadero que deien els nostres avis, ja ens hem acostumat al seu estat de deixadesa en unes obres que semblen no acabar mai i de qui ningú no anuncia la data de finalització. Però la imatge és de vergonya aliena i el seu estat, deningrant. Algú sap quan està previst que acabin es obres de l’andana de passeig de Gràcia? Avui han rebut en aquest estat, cutre i deixat, els aficionats a la Fórmula 1 que es disposaven a anar en tren al Gran premi de Montmeló.

Estació passeig de Gràcia_2

Polèmica sobre la nova botiga a Barcelona. “Brompton no té botigues directes de fàbrica”, explica Espaibici

Polèmica sobre la nova botiga a Barcelona. “Brompton no té botigues directes de fàbrica”, explica Espaibici

Brompton Junction Barcelona 3

Ja s’intuïa que alguna cosa grinyolava en la presentació de la nova botiga Brompton de Barcelona, que al menys als mitjans de comunicació va ser presentada com a botiga pròpia de Brompton. En una ciutat que si és ciutat Brompton és, perquè la bici és molt bona i s’adapta a les necessitats de Barcelona, és clar, però també perquè unes quantes petites botigues hi han cregut i van apostar per la marca fa més de 10 anys.

Una d’elles, Espai Bici, ho deixa clar en un missatge a la seva pàgina de Facebook: “Espaibici hace muchos, muchos años que dispone de toda la gama de productos Brompton, y que intenta explicar el producto lo mejor posible, para que algunos que no creían en “una plegable” lo hagan y disfruten de una de las mejores. Seguimos y seguiremos buscando el mejor producto para los usuarios Brompton y dispondremos de todas las Brompton que nuestros clientes deseen (a su debido tiempo)”.

I afegeixen: “Brompton y Brooks son marcas que han estado con nosotros desde el primer día de apertura, allá por el 2002. Brooks y Brompton siguen confiando en nosotros y nosotros en ellos… Brompton no tiene tiendas directas de fábrica, aunque dispone de un sistema de franquicias que una empresa independiente a Brompton ha abierto en Barcelona”.

“Si nosotros apostamos por Brompton hace 12 años (con el conocimiento y experiencia que eso supone) nuestros clientes apostaron por nosotros, Brompton también… ¿Ha cambiado algo? Nosotros no”.

I rematen: “Por cierto, siendo la franquicia de Barcelona la más grande del mundo, en Barcelona hay 3 tiendas tienen más m2 dedicados a Brompton y estas han situado a la marca en lo más alto, siendo Barcelona, tal vez, la ciudad con más Brompton del mundo… mucho antes de que llegasen otros.

També recorden “algo que nos ha enseñado Brompton… no siempre lo más barato es lo que menos cuesta, el conocimiento, profesionalidad y calidad de servicio es parte de la cadena de Brompton”.

I expressen un desig per a la ciutat: “a nuestra querida Barcelona sólo le pedimos que tenga muchas más bicis, más peatones y menos coches y motos”.

No veig que Cap Problema, un dels altres referents Brompton a la ciutat, n’hagi dit res.

Jo seguiré circulant en Brompton i visitant totes les botigues. Molta sort al nou establiment i a tots els altres. Però que no ens expliquin el que sembla que no és.

Treballadors del metro acusen del conflicte la direcció de l’empresa i en fan còmplice l’alcaldessa Colau

Treballadors del metro acusen del conflicte la direcció de l’empresa i en fan còmplice l’alcaldessa Colau

comunicat treballadors tmb contra Colau

En el marc del conflicte, les vagues convocades i les -segons alguns usuaris- vagues de zel dels treballadors del metro de Barcelona, dimecres (11 de maig 2016, Sant Ponç, patró dels herbolaris) van aparèixer unes octavetes com ciclostil·lades (fotocòpia senzilla) a algunes entrades del metro. Segurament només les van veure els viatgers que més es fixen en el que passa al voltant i que segueixen des de la mitja distància aquesta lluita entre sindicats, empresa i Ajuntament. L’octaveta, escrita -al menys la versió que jo vaig trobar- en castellà,  és molt dura contra la direcció del metro i el govern Colau, culpa la direcció del conflicte i en fa còmplice l’Ajuntament. Lamenta els perjudicis als usuaris, acusa la direcció de voler desmantellar l’empresa pública per a procedir a la seva privatització, en forma de venda “a empresas y bancos” i es mostren defensors d’un “ferrocarril público y social”. “Somos trabajadores, no privilegiados, de un servicio público”.